fredag den 24. januar 2014

Vinter! Nu opdateret



Jeg var på cykel idag, de havde lovet sol, så jeg synes det var oplagt at tage cyklen idag, ind af Strandvejen.

I strid modvind lige ude fra Øresund, men ved Bellevue måtte jeg lige finde kameraet frem:

Er det snedriver?



Nej, det er sand - og det føg omkring benene på mig.
På billedet herover, har jeg skruet lidt på hvidbalancen, så det ser noget mere hvidt ud.

Her har de spillet beachvolley i sommers, altså dem der er til sådan noget, og ellers har her været fyldt med badende. Nu er det hamrende koldt, det hele ser temmelig flosset ud her uden for sæsonnen. Og jeg fryser, og må passe ekstra på, ikke at at få sand ind i til kameraet.

Men det er G+ jo ligeglad med! Så her er lige morgens opdatering med en morsomhed som G+ har lavet til mig i nat: 
Også automatikken i G+ tror sandet er sne, og har lige sat deres kunstige snevejr på.

Men koldt det er det, og i haven har frosten sat sine spor:
Cerinthe major "Purpurescens" slasket helt sammen. Nej, der er vist ikke mere liv i den.

Hvorimod Dorothealiljen - Leucojum vernum - ser ud til at kunne klare det meste!



Og solen? 

Jo der var da lidt forrevne huller i skyerne, men solen kunne ikke rigtig finde dem...
Efter sådan en tur er det kun godt at komme ind i varmen - måske nyde et lille glas Barolo - mens vinden suser derude.

Det er blevet vinter



22 kommentarer:

  1. Hej Karsten
    Hvor er det sjovt at se billederne fra Bellevue, der har godt nok været gang i den. Men selv her inde i landet har der virkelig også været vind i sejlene, det er utroligt det har blæst og stormet i så lang en periode i træk.
    God weekend.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Det må man sige ja! Der har været gang i den overalt tror jeg.
      Og det skal blive heftigere endnu siger de!

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  2. Hej Karsten Det er da også en smuk tur at køre, smukke billeder du viser.Man kan fornemme kulden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina

      I den blæst gik kulden også lige ind.
      Ja, det er en dejlig tur - især om sommeren:)

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  3. Hej Karsten
    Ja det havde jo været bedre, hvis det havde været sne, men du må nøjes med sandet. Jeg så også et par stauder i dag, der var faldet sammen i kulden, men heldigvis klarer Dorothealiljerne det. Håber du har fået varmen af et glas Barolo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Vil nu nødig have alt det sand ind i haven.
      10cm sne ville være helt fint - de siger vi får dem på tirsdag:)

      Jovist tak, det var en stor Barolo - et godt bekendtskab!

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  4. Dette så da veldig kaldt ut? Brrrr.. Her har vinden tatt deg opp og det rusker i hele huset og uler rundt hjørnene. Godt vi kan sitte inne og kose oss med frø og hagebøker foran ovnen :-) Ha en deilig helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Det var koldt ja. -3 og hård vind til kuling som meteorologerne sagde. Hænderne fryser hurtigt når man fotograferer!
      Man må sige at du bor udsat:) man får et andet forhold til vind og vejr!

      En dejlig helg til dig med

      Slet
  5. Med det samme trodde jeg det var snø. Vi har heller ikke noe særlig snø, kun litt rester etter et tynt snølag som kom tidligere. Men vi har vinterlige temperaturer her også, +/- 0 grader. Jeg hadde håpet på noen klare dager, men her har det vært for det meste overskyet. Akkurat nå blåser det bra fra sørøst.
    Ha en fin helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann

      Ja ikke? - på denne årstid vil det jo være sne man tænker på først!
      her frysetørrer sneen væk også væk - sol er det vi håber på ja!

      Ha en dejlig helg du med!

      Slet
  6. Hei Karsten!
    Ja, det kunne se ut som snø :-)
    Det ser ikke ut som vinter hos deg synes jeg. Du skulle sett hvordan det ser ut her, for her er det snart 1 meter med snø. Det virker som et lavtrykk har satt seg fast akkurat her og vil ikke holde opp. Jeg vet at jeg ønsket meg snø, men det får da være men det får da være måte på ;-)
    Morsomt med "snøeffekten" på bildet!

    Ha en deilig lørdag uten snø!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Nej man kan ikke sige vi har klassisk vinter her - Men her er ved at være rigtig bundfrossent her - på godt og ondt.

      sne isolerer jo fantastiskt, men med 1 meter så må man sige at du har fået så det rækker:)

      Ha en dejlig lørdag også du - med eller uden sne:)

      Slet
  7. Fine billeder fra Bellevue og som du skriver, der sker jo ikke så meget udenfor sæsonen. Faktisk kommer jeg sjældent den vej forbi på denne årstid. Sjovt med dit »snevejr«!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente

      Der var nærmest dødt nu, og vildt koldt.
      Jeg må indrømme at jeg tog den gamle strandvej forbi Skovshoved - vinden indbød ikke til den "nye":)

      Ha en dejlig weekend!

      Slet
  8. Hej Karsten.Kører jævnligt turen op langs strandvejen.........men altid i bil.
    Sjovt med fygesandet...........og sejt at cykle i dette kolde vejr.God weekend Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Det er en frisk cykeltur, og så holder man sig jo lidt i form -
      Du ved jeg er jo glad for god mad og vin:)

      Ha en dejlig weekend du med!

      Slet
  9. Det har sikkert bidt fælt i kinderne. Helt ærligt så synes jeg, at voksblomst i det hele taget er lidt slasket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Kulden er især slem når man ikke laver noget - så jeg kom hurtig op på cyklen igen.

      Ja Voksblomst kan ofte se slasket ud - men netop dette eksemplar virkede meget kraftigere - måske fordi det først spirede engang i august og ikke har forsøgt at blomstre?

      Ha en dejlig weekend!

      Slet
  10. hvor er de sjove de sandbilleder.. hjerne ser det den er kodet til at se :) men det ser også meget meget koldt ud, selv uden sne.
    er slet ikke til barfrost, enten skal det holde sig væk, eller der skal komme sne efter min mening. alle de små skud lider under barfrost. mine artiskokker har ellers stået smukt, men nu kunne de ikke mere, det er for koldt.

    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Ja, hjernen og også Google:)
      Ja sne skal der til - og det drysser også lidt her nu!
      Det er også vinden der har været så tør så meget faktisk er frysetørret.

      Jeg prøver at se på det positive også: Liljebillerne får måske endnu en dårlig sæson?

      Ha en dejlig uge!

      Slet
  11. Følger deg videre så får jeg se hva du finner på fremover :) Her planlegges våren til tross for kuldegrader og snøen som laver ned akkurat nå :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei

      Du skal være så velkommen!
      Ja det er i disse måneder der er rigtig tid til havetanker, planer og eftertænksomhed:)
      Og nu har vi også fået sne her - en 15cm. Det tror jeg planterne er glade for!

      Ha en dejlig dag:)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...